9/2

Efter en del kämpande, så hamnade jag till slut i England. Och jag lyckades tom ta mig hem till My tack vare en vänlig taxichaufför som inte va rädd för snö. Lite galet att de landet blir helt lamslaget efter 2 decimeter snö. Men har man inte dubbdäck och plogbilar, så är de antagligen inte lätt!
Första kvällen blev det familjemiddag och en massa film, vilket var ganska skönt för jag va aningens sleten! På onsdagen blev de lite barnpassning och senare en sväng till Epsom. Kaffe på starbucks och hamburgare på nån pub slutade med en rejäl fylla. Jag fick för mig att jag skulle lära bartendern hur man gör en riktigt bullmeister, och de slutade med att jag fick 15 cl jägermeister till en redbull. När puben stängde tipsade bartendern om utgång på ett annat ställe, så där hamnade vi. De skulle va efterfest på något studentboende, jag virrade bort mig med några engelsmän och hade ingen koll på något, men tillslut hamnade vi rätt! Där blev de rosévin och prat om köttbullar med dillsås?!
Torsdagen sovs bort, men på kvällen tog vi oss upp och de blev mat med en aupair.
Fredagen gick vi upp tidigt och tog oss in till centrala London. Jag fick åka stor röd buss, och se big ben på långt håll, så jag va nöjd med mitt turistande! Det blev kaffe på starbucks och öl i Camden, jag skulle köpa massa saker, men de hanns  inte med. Så de får bli en annan gång. Sen åkte vi tillbaks till My och började förfesta. Vi åkte till Sutton och till ett ställe som hette New york new york, där visade de sig att man inte kom in om man hade keps, luvtröja och vita sneakers. Jag va körd, men med lite övertalning så slapp jag iallafall ta av mig skorna och fick komma in ändå! Och jag hade kul som fan!
Lördagen började inte bra. Jag gick upp halv nio, fortfarande jättefull och började packa. Satte mig på ett tåg från Banstead mot London, den första halvtimmen gick de jävligt bra, men sen blev jag bakull lagom till att jag skulle försöka förstå mig på tunnelbanesystemet. Men efter lite letande så lyckades jag låta bli att komma fel överhuvudtaget och hamnade på Heatrow 2½ timme innan planet skulle lyfta. Men klockan halv sju va jag hemma igen, lagom trött och fortfarande vädligt bakis, så jag gick och la mig. De va längesen min säng va så skön!
Men även om de spenderades alldeles för mycke pengar, och fast jag inte fick träffa drottningen, va de sjukt jävla roligt! För jag fick träffa My, och de va ändå huvudsaken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0